4 نوع جراحی لثه

انواع جراحی لثه

4 نوع جراحی لثه

خدمات جراحی لثه مجموعه کلینیک های نگین

انواع مختلفی از جراحی های لثه وجود دارد که دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند. شايعترين علت بيماري لثه هنگامي است که باکتريهاي زيادي در دهان شما بوجود مي آيند و پلاک هاي زيادي توليد مي کنند و بدن شما قادر به مبارزه با عفونت نيست. با این حال، برخی از عوامل، از جمله داروها و بیماری های مزمن، می توانند فرد را بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های لثه قرار دهند حتی اگر از روش معمول مراقبت از دهان استفاده می کنید.

"انواع

انواع مختلف جراحی لثه در مجموعه کلینیک های دندانپزشکی نگین

جراحی فلپ لثه

در این روش، جراح شما لثه ها را باز می کند و باکتری ها را از بین می برد. متخصص لثه بافت دندان را در برابر دندان های شما محافظت می کند و اجازه رشد دوباره را نمی دهد.

حتما بخوانیم: مراقبتهای بعد از جراحی فلپ لثه

حتما بخوانبم : جراحی فلپ لثه

طول تاج

در این روش، متخصص لثه رشد بیش از حد بافت لثه را در اطراف دندان متوقف می کند، و دندان های شما تاج بلندتری پیدا می کنند. این روش برای زیبایی و همچنین برای درمان بیماری لثه استفاده می شود.

حتما بخوانیم: جراحی افزایش طول تاج دندان

بازیابی

در این روش متخصص لثه، لثه ها را باز می کند و باکتری های بیماری زا را از بین می برد و سپس پروتئین های استخوانی، غشاء و یا پروتئین های تحریک کننده بافت (یا هر ترکیبی از سه) را وارد می کند تا بافت لثه خود را احیا کند و به آرامی اطراف دندان را پر کند

پیوند بافت

در این روش، متخصص لثه شما از بافت های دیگر لثه ها نمونه برداری  می کند و آن را در جاهای دیگر که بافت لثه از بین رفته است اضافه می کند. این روش اغلب برای اهداف زیبایی و همچنین برای درمان بیماری لثه استفاده می شود.

حتما بخوانیم: جراحی پیوند استخوان

آیا جراحی لثه دردناک است؟

اغلب افراد بعد از جراحی فقط درد خفیف تا متوسط ​​دارند که می تواند با داروهای مسکن کنترل شود.

اگر تورم ​​داشته باشید، سعی کنید یک بسته یخ را در این منطقه بگذارید.

و اگر متخصص لثه شما آنتي بيوتيک را توصيه کند، دقت کنيد که دستورالعمل را دنبال کنيد.

پس از جراحی لثه، احتمال خونریزی و تورم وجود دارد.

بیشتر بدانیم: Periodontal surgery